На музику М. Равеля
“Нескорені”
Сучасний балет на 1 дію
«Болеро» - справжній композиторський фокус Равеля. Сам композитор так охарактеризував свій твір: «Це – танець у дуже стриманому темпі, цілковито незмінний як мелодійно, так і гармонійно і ритмічно, причому ритм безперервно відбивається барабаном. Єдиний елемент різноманітності вноситься оркестровим crescendo [італ. – підсилення звучання.]».
Спочатку це був своєрідний композиторський експеримент: музичний твір який звучить п’ятнадцять хвилин, побудовано лише на двох темах, що настійливо повторюються без будь-якого розвитку. Гіпнотичний вплив ритмічної фігури, що незмінна і багато разів повторюється, на тлі якої дві теми також звучать багато разів, демонструючи незвичайне зростання емоційного напруження і підсилюючись все новими і новими інструментами.
В равелівськім «Болеро» є і щось войовниче – в звучанні малих барабанів. Барабани – це завжди тривога, це якась загроза. Барабани – глашатаї війни, тому не дивно, що грізний тон равелівського «Болеро» справляє неймовірно сильне враження, що тривожить і піднімає. І тому саме ця музика була обрана для хореографічного віддзеркалення стану нашої країни, нескореності нашого народу, який прокинувся від вибухів в ранці 24 лютого 2022р.
Енергетика музики Равеля, її постійно зростаюча напруга,– підіймає, очищає, розливає навкруги світло, яке не померкне ніколи.
“Крути, Історіє,
литі могутні жорна,
Будь мельничихою
у грізний час прибою!
О, болеро!
священний танець бою!»
Шопеніана
Ф. Шопен
(Сільфіди)
Хореографічний шедевр Фокіна на музику Шопена – одна з найбільш привабливих сторінок в історії балетного мистецтва. Точно в дивовижному сні з’являється перед глядачем хоровод Сильфід в старовинних пачках. І як ефемерні повітряні польоти, стрибки і пробіжки танцюючих балерин. Цей балет чарує, гіпнотизує, захоплює.